8.16.2009

ilginç..

otobüsteyim..çok sıcak ve çok kalabalık..
karşımda bir kız var..güzelce bir kız..ben oturuyorum oysa karşı çaprazımda ayakta duruyor..
onun kim olduğunu biliyorum..arkadaşlarını biliyorum..
nereye gittiğini, nerde yaşadığını, hangi liseye gittiğini, soyadını, tatilde nerde olduğunu, fıstık yeşili hasır dolgu topuklu ayakkabıları olduğunu, şu an tiki-rock arasında sıkışmış olan ama lisedeki metalci halini, bikinisinin ne renk olduğunu, kimlerle takıldığını, hangi üniversitede hangi bölümü okuduğunu, facebookta fotoğraflarının altına insanların neler yazdığını falan hepsini biliyorum..kendine nasıl hayran olduğunu ve kasıntı havalarda takıldığını da biliyorum ve neden bunu yaptığını anlayabiliyorum..
çünkü o kız benim bir zamanlar en yakın arkadaşım, şimdiyse benden nefret eden, benim de onunla yanyana bile gelmek istemediğim ama bir şekilde sürekli aynı ortamlara denk düştüğümüz başka bir kızın en yakın arkadaşlarından..
o kızı biliyorum..tıpkı karşımda duran arkadaşını bildiğim gibi..
hatta kendine kör kütük aşık olan sevgilisini adaşım olan başka bir kıza kaptırışını, sonrasında girdiği bunalımları da biliyorum..
bir zamanlar en yakın arkadaşlığımın nasıl zoraki bir sidik yarışı içine sokulduğunu düşünüyorum..
en ufak şeyde geçirdiği kıskançlık krizlerini biliyorum..
nasıl onunla mutlu birşeyimi paylaşamadığımı..
bunaldığımı..
sonra farklı okulları kazanınca nasıl uzaklaşıp hiç konuşmaz hale gelişimizi hatırlıyorum..
erkek arkadaşımla gittiğim konserde ortak arkadaşlar yüzünden tüm gece nasıl aynı gruba düştüğümüzü hatırlıyorum(kader mi acaba tıpkı o gece gibi aynı üniversiteye düşmemiz!)..
onun kendi gibi fesat başka bir arkadaşıyla 3 dk dışarı çıkmamla erkek arkadaşımı nasıl hakkımda fişeklediğini biliyorum..
ve o otobüsteki güzelce kızın işte böyle bir kızla arkadaşlık ettiğini biliyorum..sanırım o farkında değil..ya da henüz değil..ya da o da aynı soydan ve böyle birbirlerini buldukları için mutlular..
tam bunları düşünüyorum ve yaklaşık 20 dk sonra kızın ağzında sinir bozucu bir şekilde oynattığı sakız eşliğinde bakışlarını bana bakarken yakalıyorum..çok kısa bir süre inceliyor beni..onu farkettiğimi görünce de kafasını çeviriyor..
o kız benim hakkımda hiçbirşey bilmiyor..
ben çok şey biliyorum..ikimiz de tanışmıyoruz ama ortak tanıdığımız kişinin verdiklerini ve veremediklerini biliyoruz..ama sanırım o bundan da haberdar değil..zaten o ifadesinden verdiğim kararlarımın ne kadar doğru olduğunu görüyorum..kendimi zaferle fişeklenmiş hissediyorum..
tuhaf..
böyle çok kişi var bildiğim..kim olduklarını ne yaptıklarını bildiğim falan..takipçi değilim ben..sadece çevrem çok geniş ve bir şekilde herşeyden haberim oluyor..dikkat çekmemek ve herkesçe tanınmamak ama bu kadar çok şeyi bilmek, iyice gözlemlemek insana kendini kocaman hissettiriyor..şanslı hissettiriyor..ilginç..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder