6.26.2010

bir kızılderili hikayesi


kabilenin reisi, küçük torunuyla çadırlarının önünde oturuyorlardı
yanlarında biri siyah biri beyaz iki köpek boğuşup duruyordu.
küçük çocuk dayanamadı ve dedesine sordu;
"kendimi bildim bileli bu iki köpek boğuşuyor,
neden onları ayırmıyoruz?*"

reis çocuğa yanıt verdi;
"bu köpekler bana içimizdeki iyi ve kötülüğü hatırlatıyor,
durmadan boğuşmalarını izledikçe içimdeki iyi ve kötünün savaşını hissediyorum."
ve ekledi
"hayatta da iyilik ve kötülük işte böyle durmadan birbiriyle mücadele eder"

çocuk anladı;
"ama bir mücadele varsa kazananı da olmalı"
çocuk hangisinin kazanıcağını bekleyerek köpekleri izledi
bir müddet sonra sıkıldı ve dayanamayarak sordu;
"peki hangisi kazanıcak?*"

işte reis o zaman gülümsedi ve yanıt verdi;
"ben hangisini daha iyi beslersem."


bu küçük ve basit hikayeye,
kitapevinde göz gezdirdiğim
kızılderililerle ilgili bir kitapta rastladım
hoşuma gitti öylece..


kızılderililerle ilgili herşey
küçüklüğümden beri ilgimi çekerdi zaten

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder