9.08.2010

Shi gan


uzun zamandır yapmadığım birşeyi yapıp kendimi film izlemeye adadım.
izlediklerimden çoğunu da beğeniyorum
(ölüp bitmiyorum)
benim basit zevkimden midir yoksa iyi işlere mi denk geliyorum bilemedim.
bu beğendiklerimden bir tanesi de Time adındaki film
tabi orijinal adında Shi gan imiş 2006 güney kore yapımı bir dram.


ilişkisindeki heycanı daima zirvede tutmak istediği için durmadan estetik ameliyat olup,
yüzünü değiştiren ve sevgilisini takip edip farklı kadınlar olarak karşısına çıkan
psikopat bir kız var filmin ana temasında.

işin psikopatlaşan kısmı bununla da bitmiyor
kız bir şekilde sevgilisinin karşısına çıkıp sevdiriyor gene kendini
ama hiç bir zaman kendi doğal halindeki ilgiyi, sevgiyi, bağlılığı göremiyor
yeni büründüğü kadınlara karşı yani kendi kendini kıskanarak
sinir krizleri geçiriyor, seviglisini de hırpalıyor.

sevgilisini doğal haliyle, olduğu gibi seven harika bir erkeğe sahip aslında
kız ama ne yazık ki bunu idrak edebilcek akıl sağlığında değil.

bir bakıma bana eternal sunshine of a spotless mind'ı hatırlattı.
(öeeaah naptın sen ya diyenleri duyar gibiyim)
yani kadının psikolojisindeki çeşitli korkular adına hafıza sildirmekle,
ilişkinin heycanının bitmesi ve aldatılma endişesiyle estetik olmak arasında çok fark göremedim bir an filmi izlerken.
her ne kadar aynı şeyler olmasa da andırdı diyelim bana.
(sizi bilmem benim yorumum)
gene öyle bir aşk var çünkü filmde de.

filmi izlerken size de öyle gelir mi bilmiyorum ama
ufaktan bir tutukluk var sanki konuşmalarda emin değilim.
başroldeki kızın tutarsızlıklarından da öyle gelmiş olabilir.
belki de yönetmenin ya da kore filmlerinin genel tarzıdır bilemem.
kıyaslayacak kadar kore yapımı ya da Ki-duk Kim filmi izlemedim.
bir de film sırasında yüzünü de değiştirse de
bir insanı sesinden nasıl tanımazsın sorusu belirdi kafamda
neyse işte benim diyeceklerim bu kadar
ben gene de önereyim bir bakın karar verin,
sonuçta izlemekten zevk alınabilcek bir film.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder