12.29.2011

selam

bugün okulda lisede uğruna öldüğünüz kızı gördüm
hani dilinde dudağında piercingi olan,
saçlarının uçlarını kırmızıya boyayan,
küçücük kıçına geçirdiği düşük belli kotuna dikenli, zımbalı kemerler takan,
metalden başka bir şey dinlemeyen kızı diyorum,
hah işte o kız benimle aynı kampüsteymiş işte
ve
şimdi beyaz tüylü kabanının altına ugglarını geçirmiş
saçlarını dışarı doğru lüle lüle fönlüyor
facebookta favori filmleri arasında twilight serisi falan var
ee sizde ne var ne yok?

12.25.2011

cingıl bels

30 aralık bugün ne giysem galasını
2012'den daha heycanla beklediğim bir 2011 geçirdim
bilmem anlatabildim mi..

12.21.2011

vallahi bak.

bazı
insanlar
çok
tövbe
estafurullahlık.....................

12.19.2011

sübliminal.

vazgeçmekle, önceliği kendin yapmak arasında bir fark var ya.
vazgeçildiğine inanmak,
orta karar bir avunmadan başka bir şey değil bence.


yarınki sınavda bunu yazayım.

12.17.2011

amcalar teyzeler çocuklar akrans

otobüste dolmuşta yanıma oturup da konuşmaya meğilli insanlar yüzünden über geriliyorum
geçen sefer kitap okuduğum halde
bölme, rahatsız etme gibi kaygılar taşımadan
bodoslama kitabın adını, yazarını, konusunu, baskısını
ve okulumu bölümümü soran,
oturduğu yerde de garip garip hareketler çeken
kızın stresini hala üzerimden atabilmiş değilim.

niye hep beni buluyorsunuz oğlum!?

12.15.2011

i wish you were a fish in my dish

bazılarının
farklı olanlara
tahammülleri yok 
gündemleri
sadece okudukları kadar
algılayabildikleri şeylerden ibaret

12.11.2011

akrans canıms akrans

itiraf etmek gerekirse elimde olmadan 
sevdiği işi yapan ve mutlu olan insanlara sinir oluyorum
 bana kaybettiğim, hala kaybetmekte olduğum
ve 
kaybetmeye devam edeceğim boşa giden zamanımı suratıma tokat gibi çarpıyor öyle insanlar
ve
bunun kadar içimi acıtan bir şey de yok 
hani hep derler ya 
boş boş işlerle uğraşıyorsun diye
mantıklı olan nedir o zaman?
kime göre ne mantığından bahsediyoruz burada?
mantıklı olan insanın mutlu olcağı şeyi yaşaması değil midir aslında?
kimi kandırıyoruz o halde?
bak
bu çocuklar nerdeyse çoğumuzla yaşıt 
belki de bu yazıyı okuyan bir çok insandan oldukça küçük yaştalar 
ve
bendense bir iki yaş büyükler sadece
ve 
boş işlerle uğraşıyorlar.


2004 portland, oregon amerika çıkışlı folk/indie grubu
horse feathers
peter broderick sayesinde dün keşfettim
peter broderick de oregonlu 87 doğumlu bir müzisyen
haddinden fazla enstrüman çalabilmesinin yanısıra 
çok sevdiğim She & Him grubunun kayıtlarına da bir çok enstrümanla eşlik etmiş.
minimalist ama oldukça vurucu,
karanlık ama tuhaf bir biçimde huzur verici besteleri var


 ve 
bizim gibi makul hayat seçimi yapan insanlar da 
dünyanın öbür ucunda 
bir daha dünyaya gelmeyi bırak 
yarına sağ çıkacağımızın bile garantisi olmadan 
o çok mantıklı olan(!)
dayatılmış hayatlarımızın
farkındalığı ve körlüğü içinde şarkılarını dinliyoruz
kimimizin içi acıyarak.
çok düşünmeyin
ebeveynlerinizi mutlu edebilmenizin şerefine 
dinleyin. 

12.09.2011

adam yerine konulmamanın dayanılmaz hafifliği

insanlar durmadan ve üzerlerine vazifeymişçesine
ayrıca gerçekten çok da siklerindeymiş gibi soruyorlar
"ne yapıcaksın okul bitince" sorusunu..
benimse her zaman için
insanların duymak isteyeceği türden olmasa da 
bir kaç opsiyonel cevabım var.

mc donaldsta çalışabilirim örneğin;
bir arkadaşım laptopını değiştirebileceğinden
ve o hengamede koştururken 
üzerine verilebilecek 15 kilodan bahsettiğinde
mantıklı gelmedi değil 
kızartma sesine bile tahammül edemez hale gelip
ömür boyu patates kızartması yemek istememek
dışarıda yandan bakınca gözükmeyecek derece zayıf olan
ve
bunu egosu haline getiren salak kızları
ve o salak kızlar için tutuşan
günümüz amsalak heriflerini düşünürsek karlı bir alışveriş olabilir
ne de olsa dışarıda kocaman bir dünya var.


ya ya ya da 
biraz kredi çekerek
tunusta büyük beden kızlar için bir striptiz kulübü açabilirim 
sadece 44 beden üzeri kızların salındığı titanyum demirlerden nezih bir hol,
bence tutarı var
benim için nerden baksan kariyer anlamında mamalıkla kimyagerlik aynı tatmini sağlıyacağından 
en azından ankara gibi yobaz bir bok çukuruna yeni bir nefes getirmek fena olmamış olur
hatta belki gamze cizreliyle 42 beden olmak dışında bir ortak noktamız daha olur 
ve aynı sayfada haber bile olabiliriz, WIN-WIN!


şimdi buraya kadar okuduklarımı unut,
kariyeri falan siktir et.
olayı kökten çözüp en ekonomiği, en temizi 
ve tabi ki en güzeli doğuya gidip hazır hala kilolu ve pembe beyazken
uygun bir aşiret ağasının bilmem kaçıncı karısı olarak başlık parası almak ve 
o parayla torunlarımı istedikleri okulda,
istedikleri bölümde,
istedikleri ülkede/şehirde okutmak da fena fikir değil
bana yaramadı onlara yarasın,
yarasın,
yarasın mı,
yaramasın lan!
anamız babamız ve biz böyle okumadık sonuçta değil mi 
gerek yok vazgeçtim.
olmadı.
 

ne haltsa işte o soranların almak istedikleri cevaplar bu değil değil mi
yeni yaptırdığım dolgulu dişlerimi gösterecek kocaman yavşak bir gülümsemeyle
taşaklı bir kimya firmasında 
40 yıl boyunca asgari ücretle götümden kan aldırmak istediğimi söyleseydim 
her ebeveynin gönlünden geçen türden eşsiz bir izlenim bırakabilir miydim acaba?
gerçi bunun kime ne faydası olurdu
bir daha yüzünü görmeyeceğim şirret bir cadalozun tekine
tercihlerim sorulduğunda
"grafik tasarım okumak istiyorum" dediğimde
ağzımdan çıkanlara dikkat etmem konusunda uyarı alan 
"2 yıllık zannedicekler sus" diye susturulmuş
başına geliceklerden habersiz bir kimyager adayıydım o an için ne de olsa
o kadına hala tek seferde laboravtoldhfjndks yazamadığımı çaktırmadan
4 değil 5 yıl ölümüne tiksineceğim kimya bölümünü okuyacağımı 
 söylesem gözünde değerim artar mıydı gerçekten?
kimin gözünde değerim artmalıydı?

bence anlamazlardı ya
neden söyleyeyim mi 
çünkü insan dediğin maymundan gelmiş 
ve huya gitmeye mahkum bir canlı.
bu yüzden sadece duymak istediklerini duyup
görmek istediklerini görüp 
işlerine geleni söyledikleri için
 uzlaşmaya (çalışmayı) bırakalı çok oldu benim için.

sonuçta ne kazanıyorsa kendine yapıyor insan
anadolu lisesinde yarı burslu yılda 10 milyara okumak da senin harcın,
okurken verilen altındaki araban da,
tatilde arkadaşlarını görmek için gideceğin kıbrıs biletin de,
erasmusla  gidip milyon eurolar harcadığın da,
babanın kanatları altında yaşayıp,
harçlık gibi aldığın ve bununla gurur duyduğun maaşın da,
30nda hala annenle yaşaman da,
mezun olur olmaz evlenip yaptığın çocuk da,
çocuk yapıcağın bir adam için kendini ve anneni parçalaman da
hepsi de senin harcın.
fazlasını istemeye hakkın olduğunu düşünüyor muydun cidden?

böyle şeyler düşünmemelisin
ama hakikaten para da çok nefis bir şey
cebinde veya hesabında en azından yaşadığın yeri değiştirebilcek kadarsa
insanın hayata tutunmak için tek sebebi bile olabilir
sonuçta tek hayalin ve tek idealin 
sadece saçlarını boyatıp,
acunun gezelim görelim showundaki sarhoş ecnebi kadınlardan olmak olarak algılansa 
ve o şekilde kabul edilmiş bile olsa
adam yerine konulmadığından
insanlara açıklama yapmak 
üstelik kendini ispatlamak zorunda kalmadan para kazanabilmek
veya şevkini kırmadan
sonuçta iş sadece maddiyata bakıyorsa ama öyle ama böyle
kendi kendini finanse edebilme imkanın ve şansın her zaman var
en güzel yanı biraz zaman alcak olsa da 
kimseyi kendine velinimet etmek zorunda kalmıyorsun


böylece yıllarca yaşanan kabızlık sorunu ortadan kalkarcasına
herkes derin bir ooooyh çekebilir
gerçi o şirret teyzelerin sayısında
annelerin yüreğine su serpicek bir azalma görülür mü bilemem
çok da sallamamak lazım
he deyip geçin

görmedim, duymadım, param yok deyiverin.
bir kapı kapanırsa bir kapı açılır.

ne de olsa 1950li yıllarda türkiyede çok çok büyütülen o mühendislikten mezun
iki tip
duvar kağıdı niyetiyle o patlatmaya bayıldığımız
taşınırken kolilere sıkıştırdığımız baloncuklu naylonu bulduklarında 
suratlarını kendilerine gülen insanların kıçına silmek zorunda kalmışlardı.

şimdi alınmaca gücenmece yok.
gene herkesi aynanda mutlu edemedim değil mi ya.

   

12.08.2011

the cana production seni tuttum.

olmaz da evlenirsem düğünümü

böyle çeksinler.



12.07.2011

obviğusliy


bu hayvanı gezdirmek 
bir çeşit king kong gezdirmek gibiydi 
 dayak yemiş gibiyim.
kollarım tutuk dolmuşlara el edemiyorum

zalımsın ama seni sevdim.


12.04.2011

bazen böyle patlamak istiyorum



11.30.2011

öz-gücen :D

erasmusla 3 aylık 
hadi iki dönemlik gittiği okul olsun 
sanki tüm eğitim hayatı oymuşçasına 
infosuna, cvsine, bıdı bıdısına her yerine o okulu yazıp,
dönüp de hala orada yaşıyormuşçasına
takılan tipler var.
heheh 



şirin?


11.28.2011

foçayı özledim





 göbeğimin hastası olunuz ahahgfjdklsfjhjd
ve
lütfen
şu ankara ayazına inat
beni bir kez daha
foçaya götürün
OF.

11.27.2011

budha collapsed out of shame





budha collapsed out of shame 
2007 iran yapımı bir film daha
yönetmeni gene tahran doğumlu bir kadın 
üstelik 88 doğumlu.
Hana Makhmalbaf


makhmalbalf soyadını içeren ilk film yazım değil bu
ve
çekimler alışılmışın dışında
amatörce gelse de
anlatılmak istenen, vurgulanan noktalar öyle can alıcı ki
okuma yazma öğrenmeye çalışan küçük bir kızın hayatının,
içinize derinlemesine işlemesine engel olamıyorsunuz.


farklı bir deneyim için tavsiye ediyorum.

11.24.2011

çok tatlısın..

bence yirmilikler çıkmamalı öyle o konumda kalmaya devam etmeli

11.19.2011

bir fikrim
bir çalışmam
başka sorumluluklar 
ve bir ayım var

duyurucam..

11.14.2011

YENİ ÜRÜNLER!!

yeni ürünler burda
uygun fiyata
temiz ikinci el kıyafetler
ilgilenenler iletişime geçsin
arkadaşlar.


herkizinbasinagelir.blogspot.com

SATIYORUM!!!

arkadaşlar
hiç giymediğim kıyafetlerimi
uygun fiyatlara satışa çıkardım

ilgileniyorsanız iletişime geçin
satıştakileri bu adresten görebilirsiniz

http://herkizinbasinagelir.blogspot.com

11.07.2011

evet

fransız kaldı.

hihihihihihihihiigfjkdlfkjg

11.06.2011

kulak verin.


samimi
tatlı
muzur
buruk
kırılgan
ama
asi
umutlu
çocuksu
delidolu
yalnız
hayalperest


scout niblett dinlerken hissedicekleriniz, bürüneceğiniz, düşüneceğiniz
her şey bu kadar.

11.04.2011

same but different


tamam biraz fazla uçuk,
uçuk değil doğru kelime belki fazla iyimser:
20li yaşlarının başlarındaki bir erkeğin bu denli
saf ve sadakat dolu sevgisi.

gene de çekim, oyunculuk, konunun geçtiği coğrafya
ve
o topraklardaki insanların yaşamlarıyla
güzel işlenmiş ilginç bir alman yapımı film.

izlediğiniz filmleri film bitse de bir süre yaşamaya çalışıyorsanız,
birileri sizi attığı kazıkla uyandırana kadar güzel bir hayal kurabilcek
malzeme bu filmde tamam,
ilginizi çekerse bir bakın derim.

11.01.2011

l'en fant cheval


aneniniz unutun,
babanızı unutun,
kardeşiniz zaten yok.

içtiğiniz çorbayı unutun,
tüm o sıcak yemekleri de..
yatağınızı unutun.
cebinizdeki parayı unutun.

yaşadığınız evi,
evinizin olduğu semti,
semtin içindeki insanları,
dilinizi unutun.

şimdi düşünün
elinizde ne var?



2008 iran yapımı "Two Legged Horse" bütün bu sorulara
olası cevapları verebilcek bir seneryo sunuyor size,
garip ve ağır bir şekilde üstelik.

yönetmenin Samira Makhmalbaf adında iranlı bir kadın olması da
yer yer ilginç bakış açılarının yansımasına sebep olmuş sanki
yalnız uyarmakta fayda var
eğer
izlediğiniz filmlerin
psikolojinizle oynamasını
sevmiyorsanız Two Legged Horse'u izlemeyin,
unutun gitsin
nasılsa
vizyonda yeterince sıradan, vasat komedi aksiyon filmleri var
nasılsa birinden birinin tadını çıkarırsınız.





10.29.2011

buna bayılacaksın kızım!

damlacım günaydın
blogumu okuduğunu biliyorum
ve
bir hocam olarak(!)
senden de benzer bir performansı bekliyorum
facebookunu açık tut
buralara yaz günü kar yağıyor canım
fjdksdjfhj






resmin büyük hali için tıklaman lazım.
günün güzel geçsin:)


kısadan hisse

eski sevgilisine dönen tüm moronlar
bir daha hiç ayrılmamak üzere ant içmeye sokaklara dökülmüş olmalılar ki
29 ekim törenleri de yapılmadığına göre
dışarıdaki kalabalığın, trafiğin
başka açıklaması olamaz.

10.26.2011

kürk

bazen
bırak yaşadığım şehri
kendi zihnime bile
sığamıyorum.

10.25.2011

ben, sen, biz, hepimiz

last.fm'den girip buraya hemen her gün bakan meraklı takipçi

ve

sakarya'dan burak!

iletişime geçin :)

10.22.2011

buralara yaz günü kar yağıyor canım

elimi eteğimi çekmekte üzerime yoktur
ne de olsa öğretmenlerim iyiydi.

10.19.2011

selam

bugün
buraya bir küfür yazıcam
takip edenler
takip etmeyenlere söylesin
öpüyorum gözlerinizden.

10.15.2011

efes pilsen blues festival 22 !













veni vidi vici corç!

efes blues festival NEFİSTİ nefis!

10.14.2011

beğn tekem!


neyse ki tekim..

ne kadar güzel ki
bu insanların hepsi yeri doldurulamayacak kadar bir taneler
ve
o yüzden neyse ki tekiz..