1.25.2012

martina topley-bird arkadaşlar!


geçenlerde Massive Attack dinlerken 
o ayıla bayıla dinlediğim Babel'i söyleyenin kim olduğunu merak ettim.

bir gazla aradığımdaysa 
Martina Topley-Bird adında oldukça idealist bir kadınla karşılaştım 
çünkü onunla ilgili okuduğum yazıların birinde aynen şöyle yazıyordu;


"Martina beş yıl sonra çıkan ilk albümü The Blue God'da şöyle fısıldar:
» Söyleyecek bir sözüm var. Ya senin var mı?»

Martina Topley Bird için müzik yaratıcı akışa kendine bırakmak olduğu kadar
dinleyiciye de meydan okumak. Bunu şöyle açıklıyor:

» Bana göre müzik yüzeyin altında kalan düşüncelere ve duygulara ulaşmak. 
Müziği hayatın içindeki duygusal katmanları keşfetmenin bir yöntemi olarak kullanıyorum.» "

nedense o harika sesli kadının yaptığı işler hakkında kendinden bu kadar emin demeçler vermiş olması
onunla ilgili olan her şeye olan merakımı en az sesi kadar çok çekti.

kendisi zaten bayaaaadır piyasadaymış ama dinlemek bana ancak bugünlere nasip olmuş,

ingiliz doğumlu 36 yaşındaki bu mükemmel sesli kadın
bir çok Tricky şarkısında düet yapmış bulunmaktaymış
(hatta sadece düet yapmakla kalmamışlar okuduklarım doğruysa heheh)
ve 1993 yılından bu yana 4 albüme ve 7 single'a sahipmiş.

o albümleri dinlerken neden günlerce babel'i tekrar tekrar dinliceğime 
daha önceden araştırıp 
bu albümleri dinlemedim diye hayıflandım ve o gazla 
gene Massive Attack'in çok sevdiğim Paradise Circus'undaki vokali de araştırdım 
bulduğum sonuç Martina Topley-Bird kadar tatmin edici oldu.

Hope Sandoval hakkındaki yazımı da bir kaç güne yayınlıcam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder