8.23.2012

Neden?

" beynimdeki tek soru gözlerimi açtığımda nasıl bu hale geldiğiydi..zaten hepimiz kendimizi sorduğumuz sorulara göre belirleriz..tercihlerimiz sorularımızdan gelir.. Nasıl? sorusunu soranlar gerçek hayatın gerçek uğraşlarını en iyi öğrenenlerdir..dünyayı dünya yapan tüm branşlarla ilgilenmişlerdir çünkü sadece kendilerinden öncekilerin nasıl yaptığıyla ilgilenmişler ve akıllarına başka soruyu getirmemişlerdir..Kim? ya da Ne? soranlar ise yaratıcı, yok edici ya da olay araştıran insanların hayatını çizer..alın yazısı varsa yazan vardır, çocuk varsa anne baba vardır, bu insanlar Nasıl? diye soran ve dünya burjuvazisini oluşturanların aksine gerçek hayatla olan ilgileri asgari düzeydedir..ve sorularını kutsal kitaplarına yöneltirler..

ve son olarak NEDEN? diye soranlar gelir..Neden? diye soran ise ne gerçek hayatı ne de yaratıcı merak eder..merak ettiği tek konu kendisidir..ve kendisiyle o kadar ilgilidir ki, soruyu soran kişi iyiliğe yatkın pek çok özellik barındırmasına, hiç tanımadığı bir insan için kendi hayatını ortaya koyabilecek olmasına rağmen yakın çevresine sırf kendi olduğu için acı çektirebilecek kadar da bencildir..tek sorun elindeki nedenlerle ne yapacağını bilmemesidir..ve Neden? sorusunu soranlar ya yok olurlar ya da bütün dünyayı ve barındırdığı farklı nedenleri reddederek yaşarlar.."

ben bu noktadayım. kafamın içindeki her Neden? sorusu parlayan küçük bir nokta olsaydı bulunduğum şehrin tamamı aydınlanabilirdi. ve en çok da kontrol edemediğim her şey için Neden? dedim. 

Neden? orada olamadıklarını merak ettim.
Neden? herkes bu denli yalnızken,
Neden? sadece sevdiklerini bu denli uzak tutuyorlar merak ettim.
Neden? kitaplar, şarkılar yazmaktan, kafa karıştıran onca konuşmayı yapmaktansa sadece hissettirmiyorlar merak ettim.
Neden? hep arkada kaldığımızı merak ettim.
Neden? beklediğimizi ya da.
Neden? bu kadar zor merak ettim.
Neden? küçücük minicik de olsa bir umut veremediklerini,
Neden? haketsek de o umudu hiç bir zaman koyduğumuz yerde bulamadığımızı merak ettim.
Neden? öylece kabullenip, karanlığımıza çekildiğimizi merak ettim.

ve Neden? Neden? tüm dünya aynı şey uğruna acı çeker ve isyan ederken, Neden? kimse onun için savaşmıyor dedim bugün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder