11.27.2012

a happy event

Un heureux événement

a happy event
ya da 
"aramızda bebek var" 
olarak çevrilmiş, 
tatlı bir film var gündemimde.



bu 2011, fransız yapım film,
adı sanı duyulmamış, 
gözden kaçmış, izlemeye değer filmler listemde
yerini çoktan aldı bile.

yorumlarımdan merak eder de bakarsanız belki yavan, klişe bir film gibi gelebilir.
bence değil, önyargılı olmak bu film için gereksiz.

yanlışlıkla hamile kalmış, aptal sarışın, hamileliği ve onu sorunlar yaşasalar da sevmeye devam eden aşkıyla ilgili komedi filmi değil bu.


dünyanın en güzel olgusuymuşçasına 
sorgusuz sualsiz yaşanan "aileye yeni bir fert" heycanının, oldukça korkutucu noktaları ve öngörülemeyen sorunları ortaya çıkarmasıyla işlenmiş film.

en beğendiğim şeylerden biri de yönetmen Remi Bezançon'un
(özellikle korkutucu bulduğumdan mıdır bilmem ama)
bizleri , evliliğin ve çocuk dünyaya getirmenin 
aslında siz henüz büyüyememişken ve henüz yılarca birlikte yaşamak zorunda kaldığınız ebeveynlerinizle olan bağlarınızı tam kuramamışken, hayatın çok başka bir boyutunda bunlarla yüzleştirmesiydi.

daha fazla konuşmaya gerek var mı, pek sanmıyorum.
ama kendinizi farklı bir açıdan bakmaya hazırlarsanız
oldukça ilgi çekici ve dolu dolu bir film olduğunu görüceğinizi söyler,
gerisini size bırakabilirim.

ha ama son bir ekleme yapmadan geçemem ki,
o da başroldeki louise bourgoin'e hayran kaldım.
aslında sadece internette gezerken fotoğraflarına rastlasaydım,
 eminim dönüp bakmazdım.
ama filmdeki oyunculuğu beni çok etkiledi,
o zeki ama saf hallerine, duru ve doğal güzelliğine,
mimiklerine, esprilerine nedense ayrı bir ısındım.
diyebilirim ki gördüğüm en güzel gülen kadınlardan bir tanesiydi.
bence sakin bir haftasonunda izleyin.

2 yorum:

  1. fransızcam iki küfürle sınırlı olduğundan, türkçe altyazısını bulma şansımız var mıdır ki?

    YanıtlaSil
  2. aa görmemişim yorumunu, cevapsız bırakmışım haliyle :)
    türkçe alt yazılısını bulunur mu hiç bilmiyorum, bunu digiturkte festival kanalında izlemiştim. tam bir teknoloji özürlü olduğumdan dolayı istediğim tüm filmleri arkadaşlarıma çektiriyorum cd halinde alıyorum onlardan , pek yardımım olmayacak sanırım ama indirenlere falan bir sorarım :)

    YanıtlaSil